Monday, April 27, 2020

My Aesthetics



By Emma C. Johnson
Written: Oct 2019 – Apr 2020
Recorded: Apr 23-25, 2020

LYRICS:
Alone with your aesthetics.
Alone with your aesthetics.
You aren't here but it feels like you're near
in a room with our aesthetics.
in a room with our aesthetics.

Void except for things.

A girl at a piano
purses her lips
cracked by centuries of drying.
Her blue satin sash
catches the light
in a room with my aesthetics.
in a room with my aesthetics.

Ballerinas
grasp bouquets
of perfectly positioned flowers.
The sun is pouring
in through the glass
in a room with my aesthetics.
in a room with my aesthetics.

Ceilings painted
with history.
Gold-leafed trim on white walls.
Crystal chandeliers line the hall.
The mirrors go on forever and ever and ever
in a room with my aesthetics.
in a room with my aesthetics.

Alone with my aesthetics.
Alone with my aesthetics.
Alone with my aesthetics.
Alone with my aesthetics.
You aren't here but it feels like you're near
in a room with my aesthetics.
My aesthetics.
My aesthetics.
My aesthetics.
My aesthetics.
My aesthetics.
My aesthetics.

Images videorecorded for B-roll from: 
The Musée d'Orsay, Barnes & Noble Books
your visit to Versailles, art lys
Degas: A strange new beauty, MoMA
The Metropolitan Museum of Art, metmuseum.org

Images include:
0:14 Henri Fantin-Latour, Flowers and Fruit, 1865  
0:18 Pierre-Auguste Renoir, The Daughters of Catulle Mendès Huguette (1871-1964), Claudine (1876-1937), 1888  
0:23 Pierre-Auguste Renoir, Two Young Girls at the Piano 1892  
0:27 Pierre-Auguste Renoir, Woman at the Piano, 1875-6  
0:32 Edgar Degas, The Dance Foyer at the Opéra at the rue Le Peletier, 1872  
0:35 Edgar Degas, Fin d'arabesque, c. 1877  
0:39 Edgar Degas, Dance Class, 1873-6  
0:44 Edgar Degas, Ballet Scene, c. 1879 
 0:48 Louis Le Vau, et al./Versailles, The War Drawing-Room  
0:52 Le Vau, et al./Versailles, The Hall of Mirrors 
 0:57 Edgar Degas, The Orchestra of the Opéra, c. 1870s

Poses include: 
0:10 Mary Cassatt, Young Woman in the Garden, c. 1883-6 
5:14 Jean-Auguste-Dominique Ingres, The Source, 1856 
5:15 Jean-Auguste-Dominique Ingres, The Virgin of the Host, 1854 
5:16 Edgar Degas, Little Dancer at Age Fourteen, 1880-1 
5:19 Gustave Courbet, The Spring, 1868 
5:20 Théodore Chassériau, The Tepidarium, 1853 
5:21 Édouard Manet, Luncheon on the Grass, 1863
 
FRENCH and GERMAN lyrics translation below:
Traduction française par Google
Traduction générée par l'homme à venir.

"Mon Esthétique"
Par Emma C. Johnson
Écrit 2019-2020 

PAROLES DE CHANSON:

Seul avec votre esthétique.
Seul avec votre esthétique.
Tu n'es pas là mais on a l'impression d'être près de toi
dans une pièce avec notre esthétique.
dans une pièce avec notre esthétique. 

Néant sauf pour les choses. 

Une fille au piano
porte-monnaie
ses lèvres fissuré par des siècles de séchage.
Sa ceinture en satin bleu
attrape la lumière
dans une pièce avec mon esthétique.
dans une pièce avec mon esthétique. 

Ballerines
saisir des bouquets
de fleurs parfaitement positionnées.
Le soleil se couche
à travers le verre
dans une pièce avec mon esthétique.
dans une pièce avec mon esthétique. 

Plafonds peints
avec l'histoire.
Garniture à feuilles d'or sur les murs blancs.
Des lustres en cristal bordent le hall.
Les miroirs continuent pour toujours et pour toujours
dans une pièce avec mon esthétique.
dans une pièce avec mon esthétique. 

Seul avec mon esthétique.
Seul avec mon esthétique.
Seul avec mon esthétique.
Seul avec mon esthétique.
Tu n'es pas là mais on a l'impression d'être près de toi
dans une pièce avec mon esthétique.
Mon esthétique.
Mon esthétique.
Mon esthétique.
Mon esthétique.
Mon esthétique.
Mon esthétique.


Deutsche Übersetzung von Google 
Vom Menschen erstellte Übersetzung in Kürze. 
 
"Meine Ästhetik" 
Von Emma C. Johnson 
Geschrieben 2019-2020  
 
TEXT: 
 
Allein mit Ihrer Ästhetik. 
Allein mit Ihrer Ästhetik. 
Du bist nicht hier, aber es fühlt sich an, als wärst du in der Nähe 
in einem Raum mit unserer Ästhetik. 
in einem Raum mit unserer Ästhetik.  
 
Nichtig bis auf Dinge.  
 
Ein Mädchen am Klavier 
spitzt ihre Lippen 
durch jahrhundertelanges Trocknen geknackt. 
Ihre blaue Satinschärpe 
fängt das Licht ein 
in einem Raum mit meiner Ästhetik. 
in einem Raum mit meiner Ästhetik.  
 
Ballerinas 
Blumensträuße greifen 
von perfekt positionierten Blumen. 
Die Sonne strömt 
durch das Glas 
in einem Raum mit meiner Ästhetik. 
in einem Raum mit meiner Ästhetik.  
 
Decken gestrichen 
mit der Geschichte. 
Blattgoldbesatz an weißen Wänden. 
Kristallleuchter säumen die Halle. 
Die Spiegel gehen für immer und ewig weiter 
in einem Raum mit meiner Ästhetik. 
in einem Raum mit meiner Ästhetik.  
 
Allein mit meiner Ästhetik. 
Allein mit meiner Ästhetik. 
Allein mit meiner Ästhetik. 
Allein mit meiner Ästhetik. 
Du bist nicht hier, aber es fühlt sich an, als wärst du in der Nähe 
in einem Raum mit meiner Ästhetik. 
Meine Ästhetik. 
Meine Ästhetik. 
Meine Ästhetik. 
Meine Ästhetik. 
Meine Ästhetik. 
Meine Ästhetik.

No comments:

Post a Comment